Pozycjonowanie to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji firm w internecie. Polega na takiej optymalizacji witryny i treści na niej zawartych, aby uzyskać niezbędny ruch, pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie stron www i sklepów internetowych sprawia, że firmy przyciągają klientów i mogą więcej sprzedawać.
Pozostaje pytanie: na czym polega skuteczne pozycjonowanie? Od czego zacząć, aby zdobyć i utrzymać wysoką pozycję strony?
Spis treści
Pozycjonowanie Google, a słowa kluczowe
Obecność strony w TOP10, a nawet TOP3 w Google zależna jest od wielu czynników. Sam gigant przyznaje się do ponad stu czynników rankingowych. Jednak największą rolę w skutecznym pozycjonowaniu stron odgrywają dobrze dobrane i odpowiednio użyte na stronie słowa kluczowe. Jak je poznać? I jak używać ich w witrynie?
Dobór słów kluczowych najlepiej zacząć od profesjonalnych narzędzi takich jak np. Planner Słów Kluczowych czy Ahrefs. Wystarczy wpisać w nich konkretną frazę, a program wyświetli nam podobne słowa wraz ze średnią ilością wyszukiwań oraz popularnością. Dobierajmy frazy na podstawie niewielkiej konkurencyjności i używajmy ich w treściach na stronie – w nagłówkach, tytule tekstu czy samej treści.
Pozycjonowanie stron Wrocław – ogólnopolskie i lokalne
Na początku dobrze też określić, czy będziemy pozycjonować stronę w określonym mieście czy w całej Polsce. Wpływa to na dobór metody pozycjonowania. Dodatkowo na lokalnym rynku dużo łatwiej się wyróżnić i zdobyć wysoką oraz stabilną pozycję w wyszukiwarce.
Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko wartościowe i prawidłowo zoptymalizowane teksty. Kluczową rolę odgrywają również odnośniki zewnętrzne z innych stron i serwisów, które budują autorytet strony. To na ich podstawie Google ustala ranking witryn w organicznych wynikach wyszukiwania. Szukając linków, zwracajmy uwagę na treści, które znajdują się w witrynach, a także analizujmy wskaźniki, takie jak np. Domain Rank.
Tylko regularne działania na stronie, przyglądanie się konkurencji oraz aktualnym trendom na rynku pozwala na dobre pozycjonowanie strony i zdobywanie większej ilości klientów.